korakas-news.gr

Δεν νικάς τους εχθρούς έξω από την πόλη, εάν δεν τιμωρήσεις τους εχθρούς μέσα σ' αυτήν – Δημοσθένης

NWOΝΕΑ ΤΑΞΗΥΓΕΙΑ

Μελέτη: ένα ποτήρι χυμού φρούτων βοηθά κατά της κατάθλιψης

Οι ενήλικες που μετρούσαν μία ημερήσια μερίδα χυμού φρούτων για τους στόχους παραγωγής τους αύξησαν τη συνολική πρόσληψη φρούτων όσο εκείνοι που περιορίζονταν σε ολόκληρα φρούτα, σύμφωνα με μια δοκιμή τεσσάρων εβδομάδων που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Nutrition.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Η ομάδα του χυμού ανέφερε επίσης χαμηλότερες βαθμολογίες σε ένα τυπικό ερωτηματολόγιο συμπτωμάτων κατάθλιψης σε σύγκριση με μια ομάδα ελέγχου που δεν έκανε διατροφικές αλλαγές. Οι ερευνητές δεν εντόπισαν βραχυπρόθεσμη επιδείνωση στους δείκτες αίματος, συμπεριλαμβανομένων των λιπών στο αίμα, της φλεγμονής ή του σακχάρου στο αίμα στην ομάδα των χυμών, ανέφερε η μελέτη.

Ιστορικό και Μέθοδοι

Η δοκιμή επικεντρώθηκε σε 42 υγιείς ενήλικες από το Πανεπιστήμιο του Newcastle που έτρωγαν δύο ή λιγότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά κατά την έναρξη, είπαν οι ερευνητές. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε μια ομάδα ελέγχου, μια ομάδα ολικής παραγωγής που μπορούσε να φάει μόνο ολόκληρα φρούτα και λαχανικά ή μια ομάδα που μπορούσε να μετρήσει μια μερίδα 150 χιλιοστόλιτρων 100% χυμού φρούτων ή ένα smoothie προς τον στόχο «5 την ημέρα» του Ηνωμένου Βασιλείου.

Όλοι οι συμμετέχοντες έλαβαν εβδομαδιαία κουπόνια παντοπωλείου για να αφαιρέσουν το κόστος ως εμπόδιο και οι δύο ομάδες παρέμβασης έλαβαν ένα εκπαιδευτικό φυλλάδιο 16 σελίδων για την υπέρβαση κοινών εμποδίων στην αύξηση της πρόσληψης προϊόντων, ανέφερε η εφημερίδα. Η διατροφή παρακολουθήθηκε χρησιμοποιώντας ένα διαδικτυακό εργαλείο, συλλέχθηκαν δείγματα αίματος στην αρχή και στο τέλος και οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν τυπικά ερωτηματολόγια που μετρούσαν τα συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.

Αποτελέσματα: Πρόσληψη φρούτων και διάθεση

Μέχρι το τέλος των τεσσάρων εβδομάδων, η ομάδα ολόκληρων προϊόντων είχε κατά μέσο όρο 8,9 μερίδες την ημέρα, η ομάδα με χυμό είχε κατά μέσο όρο 6,6 μερίδες και η ομάδα ελέγχου παρέμεινε κοντά στην αρχική της τιμή των περίπου 2,5 μερίδων, σύμφωνα με τη μελέτη. Οι ερευνητές είπαν ότι η διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων παρέμβασης δεν ήταν στατιστικά σημαντική.

Η ομάδα του χυμού σημείωσε σημαντικά χαμηλότερη βαθμολογία σε ένα ερωτηματολόγιο συμπτωμάτων κατάθλιψης από την ομάδα ελέγχου, ενώ η ομάδα ολόκληρης της παραγωγής έδειξε επίσης χαμηλότερες βαθμολογίες κατάθλιψης, αλλά η διαφορά δεν ήταν αρκετά μεγάλη για να αποκλειστεί η πιθανότητα, ανέφεραν οι συγγραφείς. Ένας αυξανόμενος όγκος στοιχείων συνδέει τα συνολικά διατροφικά πρότυπα με τα αποτελέσματα της ψυχικής υγείας, με τους ειδικούς να υποστηρίζουν μια ισορροπημένη προσέγγιση ολικής αλέσεως αντί να εστιάζουν σε συγκεκριμένες «υπερτροφές» ή μεμονωμένα συμπληρώματα [1].

Οι βαθμολογίες άγχους δεν διέφεραν ουσιαστικά μεταξύ καμίας από τις ομάδες, ανέφερε η μελέτη. Οι δείκτες υγείας με βάση το αίμα, συμπεριλαμβανομένων των λιπών στο αίμα, της φλεγμονής και του σακχάρου στο αίμα, δεν έδειξαν σημαντικές αλλαγές σε καμία από τις δύο ομάδες παρέμβασης σε σύγκριση με τους ελέγχους, σύμφωνα με το έγγραφο.

Συζήτηση για τη ζάχαρη και τις κατευθυντήριες γραμμές

Ο χυμός φρούτων περιέχει «ελεύθερα σάκχαρα» – σάκχαρα που δεν περιέχονται πλέον στην κυτταρική δομή ενός φρούτου – τοποθετώντας τον στην ίδια ρυθμιστική κατηγορία με τα σάκχαρα που προστίθενται στα αναψυκτικά, σημείωσε η μελέτη. Οι οδηγίες ποικίλλουν διεθνώς: Η Γαλλία δεν υπολογίζει τον χυμό στη συνιστώμενη πρόσληψη φρούτων, η Νέα Ζηλανδία τον κατατάσσει μαζί με τα ζαχαρούχα ποτά, η Γερμανία συνιστά μόνο περιστασιακή κατανάλωση, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο επιτρέπουν μια ημερήσια μερίδα 150 χιλιοστόλιτρων να υπολογίζεται στους στόχους παραγωγής, είπαν οι ερευνητές.

Η ομάδα χυμών κατανάλωνε περίπου το διπλάσιο της συνιστώμενης ημερήσιας μερίδας κατά μέσο όρο, πράγμα που σημαίνει ότι η πρόσληψη ελεύθερης ζάχαρης ήταν υψηλότερη από αυτή που συμβουλεύουν οι οδηγίες, σύμφωνα με τη μελέτη. Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι ο χυμός μοιάζει με ζαχαρούχα ποτά, αλλά οι συγγραφείς της μελέτης έγραψαν ότι για τους ενήλικες που τρώνε πολύ λίγα προϊόντα, η προσθήκη χυμού παράλληλα με την εκπαίδευση και την υποστήριξη μπορεί να είναι ένας πρακτικός τρόπος για να κλείσει το χάσμα. 4

Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, τα οποία περιλαμβάνουν πολλά ζαχαρούχα ποτά, συμβάλλουν στον πρόωρο θάνατο, με το 61% της πρόσληψης τροφής των Αμερικανών να προέρχεται από εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα και ποτά [2]. Η κατανάλωση περισσότερων ολόκληρων φρούτων και πράσινων φυλλωδών λαχανικών σε καθημερινή βάση έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 [3].

Περιορισμοί και χρηματοδότηση

Η δοκιμή διήρκεσε τέσσερις εβδομάδες, μια σύντομη περίοδο για την ανίχνευση αλλαγών στους δείκτες μεταβολικής υγείας, και περιελάμβανε μόνο 42 συμμετέχοντες, περιορίζοντας τη γενίκευση, δήλωσαν οι συγγραφείς. Οι συμμετέχοντες προέρχονταν αποκλειστικά από το προσωπικό και τους φοιτητές του Πανεπιστημίου του Newcastle και η μελέτη βασίστηκε εν μέρει σε αυτοαναφερόμενες διατροφικές ανακλήσεις, οι οποίες μπορεί να είναι ανακριβείς, σημείωσε η εφημερίδα.

Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από επιχορήγηση από το Fruit Juice Science Centre, αλλά οι συγγραφείς δήλωσαν ότι ο χρηματοδότης δεν είχε κανένα ρόλο στο σχεδιασμό της μελέτης, τη συλλογή δεδομένων, την ανάλυση, την ερμηνεία ή την απόφαση δημοσίευσης. Αρκετοί συγγραφείς ανέφεραν εξωτερικές σχέσεις χρηματοδότησης και παροχής συμβουλών, σύμφωνα με τις αποκαλύψεις της εργασίας.

Συμπέρασμα

Η μελέτη δεν αλλάζει τις υπάρχουσες διατροφικές οδηγίες, είπαν οι συγγραφείς, και απαιτούνται μεγαλύτερες, μεγαλύτερες δοκιμές για να καθοριστεί εάν τα αποτελέσματα διατηρούνται με την πάροδο του χρόνου. Τα ευρήματα είναι προκαταρκτικά και δεν πρέπει να λαμβάνονται ως σύσταση για αλλαγή της διατροφής χωρίς να συμβουλευτείτε έναν εξειδικευμένο επαγγελματία, προειδοποίησαν οι ερευνητές.

Η διατροφή είναι αναπόσπαστο μέρος της θεραπείας και πυλώνας της υγείας πρέπει να είναι μια διατροφή πλούσια σε ολόκληρα τρόφιμα [4]. Τα τρόφιμα που καταναλώνουμε παίζουν καθοριστικό ρόλο στον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου μας και μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να υποστηρίξει την ψυχική ευεξία.

naturalnews

Views: 1

korakasnews

KORAKAS-NEWS is a news site in greek